måndag 13 juni 2011

Shettisar (a

Hejsan hoppsan ! :)

Idag skulle jag efter skolan rida ut med Elin, Emma ( hon skulle låna en häst på stallet, Smirre) Och jag på Glói. Man kan ju gissa hur det gick ? ;o Ja inte så himla bra, när vi kom ner till sommar hagen och skulle hämta hästarna så hörde jag att Glói hade en lös sko , och lyfte hoven för att kolla och ja den var ju inte lite lös om man säger så utan mega lös... Så jag bestämde mig för att det inte går att rida med en sån lös sko!
Men jag red Smirre lite innan Emma red han eftersom att hon inte känner honom och han var JÄTTE PIGG och bråkig, så jag sprang lite med honom och sen red Emma resten (: ( Jag fick gå :s)

Men sen efter åt åkte vi hem till Emma också skulle vi rida hennes sköthästar (shettisar) det var super skoj ! (a Vi red i ca TVÅ timmar , vi hoppade i skogen och på ängar och vi tävlade/racade jätte mycket  , SKOJ SKOJ! <3 (: Men ska vara med Emma imorgon igen och då ska vi förmodligen rida en lite längre tur ;) Fast först ska jag rida Glói en sväng om han har fått på sig sin sko ordentligt.....






                                                       LITE BILDER FRÅN I ÅR :) <3

























// Janina

3 kommentarer:

  1. Fin och sommrig blogg! :D Haft en bra dag?

    SvaraRadera
  2. Hej hej =)
    Vad tycker du om Eminem och hans nya låt?
    Kommentera i min blogg vad du tkr..
    Tack och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Sv; jag tävlar för Strokkur;) Sj? :)

    SvaraRadera