onsdag 27 april 2011

från bus ponny till duktig ponny :)

HEJ !

Idag var mani skolan och så på första lektionen frågade våran musiklärare om någon 6:a i klassen ville vara konferensier på vår samlingen imorgon , o jag sa att jag ville men nu vill jag inte längre men måste ;o men , men...
När jag kom till stallet idag var jag tvungen att vänta i nån timme på mamma för vi skulle rida ut tillsammans , så under tiden så putsade jag sadeln , tvätta betten jätte noga m.m.
Och sen när mamma kom skulle vi rida i skogen upp till en grusväg man kan väll säga att det inte gick som planerat ,, för så fort vi skulle gå i lera så stegra hon och så men när vi kom till ett jätte lerigt och vått ställe så gick det inte att komma förbi så jag hoppade av och försökte leda över henne men då stack hon hem ;o
Så när jag fick tag på henne så gick vi till paddocken och red ,, och där gick det hur bra som helst hon töltade var mjuk och lyssnade exakt ,, är jätte nöjd med ridningen i paddocken ! (YYY)

                                                          jag vet jag vet sitsen på bilderna ;o


                                                    // Janina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar