torsdag 7 april 2011

lektion :)

HEJ PÅ ALLA GADAA ! :)

Idag åkte man till stallet efter skolan, skulle rida lektion kl 4 med Frisky :)
Det gick JÄTTE bra fast ner vi galopperade var han helt tossig och bara bocka och bock hela tiden, men efter lektionen skulle mamma iväg och vaccinera Frisky så så jag skulle gå ut och gå med Bleika...
Det gick la sådär ,, hon slet sig, stegrade och kastade sig bakåt så jag tappade henne ,, sen gick jag och hämtade henne och gick tillbaka då gjorde hon samma sak fast då kunde jag hålla kvar henne , men sen ännu kraftigare och jag tappade henne igen:(
Då tröttnade jag på att håla på sådär (för någon kan ju bli skadad) så jag gick till paddocken och longerade henne lite jag tränade även lite horsemanchip... MEN ÄR JÄTTE NÖJD MED HENNE ÄNDÅ !! :) <3
Sen hade vi intag så jag passade på att borsta Glói medans mamma fyllde på hö ,, jag kan säga att det behövdes för han såg ut som ett lermönster :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar