torsdag 5 maj 2011

Bleika o Glói ♥

Hej alla glada människor!

Idag var man i skolan men fick gå från skolan halv 1 (slutar halv 3) ;)
Också sen åkte jag och Elin till stallet. Först så red jag ut på ängen på Bleika och Emilia följde med.
Gick så JÄTTE bra först så sprang vi farm och till baka (Emilia red först dit och jag red först hem) och när vi kom tillbaka så skulle vi springa fram o tillbaks en gång till men Bleika har krånglat dom sista dagarna när man ska vända så jag trodde att hon skulle göra det idag igen ,, men så blev det inte för mamma stod vid vägen och hade ett spö i handen (hon nuddade henne inte) så när jag ville att vi skulle vända så vände hon med en gång utan att säga emot så hon sprang om Frisky och sprang först hela vägen ditt (hon försökte vända lite en gång men det var bara att ta i andra tygen så sprang hon rakt fram) ,, sen sprang hon lika bra om inte bättre på hem vägen ! :)
ÄR SÅ JÄKLA NÖJJD ! (Y)

Och sen skulle jag rida ut en sväng på Glói ,, han var helt underbar idag först red på en liten grusväg tills vi kom fram till en jätte stor äng och där galopperade jag var helt underbart men när vi hade galopperat lite så red vi en sväng i skogen , det var hur fint och mysigt som helst där (har inte ridit där på ett tag typ halva vintern) han lyssnade super hela tiden och gick igenom allt utan att tveka :)
Men sen kom vi ut på ängen igen och då ville jag ta en galopp och de gjorde vi fast när jag hade galopperat en sida så ville han bara springa fortare så jag la om till tölt tror aldrig att han har haft så skön tölt så länge jag minns ! (Y)

Känner mig så säker när jag rider Glói <3


                                Bild fån första gången jag såg Bleika hon hade typ ingen panlugg






JAG HAR VÄÄÄÄÄRDES BÄSTA HÄSTAR BLEIKA & GLÓI !!!!! (LLLL)



// Janina

1 kommentar:

  1. Vad bra att det gick så bra med Bleika och Glói ! <33 (y)

    Ni är så söta ! <333


    // carro :)

    SvaraRadera